Ja ji prave dopekla podle pana Polreicha a je vyborna! http://www.zdenekpohlreich.cz/soutezici/56
Co se tyce nize zmineneho receptu pro baronku tak skusim priste, zaujala me zajimava smesice koreni. petra dne 19.4.2014 17:15:33 |
Ja do svickove omacky nedavam mouku, moje babicka to nedelala. Do cajoveho vajicka dam par kulicek jalovce a bobkovy list, pak maso posypu tymianem, cernym peprem, drcenym novym korenim; pridam spetku zazvoru (zminovane v Rettigove) a spetku drcene horcice. Octu davam jen polevkovou lzicku a malo slaniny, aby svickova nemela vuni a prichut po speku. Pak to vsechno zasypu zeleninou a podlevam vyvarem. Podle toho jak chutna mrkev kdy je nekdy vic sladka, nebo mene, tak davam citronovou stavu a citronovou kuru aby to melo sladkokyselou prichut. Pak to necham ulozit dve noci a pecu na dve hodiny. Podle babicky, se nesmi do svickove davat olej ale maslo, a smetana se smichava az nakonec s lzickou brusinek. Je pravda, ze je hodne receptu, a kazdy si zvykl na svoji chut. Moje babicka varila pred valkou pro baronku, a tak verim, ze ty recepty z monarchie a I. republiky byly dobre a nesizene. Mirek dne 17.11.2013 02:14:33 |
Vařte z čeho chcete ale neříkejte tomu svíčková,když to po pravdě svíčková není,nemůžem nic přidat ani ubrat,recept je jasný,jen najít ten pravý,určitě ho znají hodně starší lidé kteří o tom něco vědí.Už jsem opravdu hodně ochutnal rádoby svíčkovou, ne,opravdu ne,mám tu svojí a po požití je to opravdu orgasmus!Něco o tom vím. Aja dne 8.11.2013 17:44:08 |
Čím více budou lidi s tou svíčkovou šachovat a kombinovat a dávat to a to tak už to proboha nemůže být svíčková!Ale třeba taky povidlová,a mám pravdu!! Robin dne 8.11.2013 17:32:54 |
Překvapují mě uvedené recepty rádoby VIP.Svíčková je jen jedna,a žádný velký fígle stím prostě nejdou dělat.Např. Cibuli na sádle,hořčice,mražená zelenina,halali,no to snad to ty lidi nemyslí vážně.Já vím každý má ten svůj recept,já ten můj mám od maminky a je starý 100let,tak jakýpak náhražky,rozumíme si??? Slávka dne 8.11.2013 17:26:16 |
Svíčková se dá dělat z různého masa,ale hovězí nic nenahradí.Výborna je z divočiny i z králíka.Do svíčkové proboha žádný halali,hořčici a podobně,hrůza! Velice důležitý je tymián specifická chut pro svíčkovou.A zeleninu osmahnout na kostce másla,hezky do světle hněda na barvu!! Jarda dne 8.11.2013 17:13:40 |
Domnívám se, že tato diskuse by spíš měla sloužit k poučení a získání inspirace novým kuchařkám i
kuchařům. Nikoliv výrazy fuj, sajrajt, barbarství
a pod. k odrazení, či znechucení. Je přeci krásné,
že jsme lidé a tím pádem máme různé chutě. Vždyť
v době, kdy tento recept vznikl, jistě autor by
použil mixér nebo mraženou zeleninu. Jsme prostě
různí a proto si pomáhejme radami. Co je pro někoho samozřejmé, pro druhé je problém. S dcerou
se smějeme dotazu "Jak se v domácí pekárně dělají
rohlíčky? Odpovědí bylo, že v pekárně se dělá jen
těsto a rohlíčky se ohybají až na plechu.
Podle toho vím, že co si jeden ve svém vyjádření
ušetří, druhý může mít neskonalé problémy. A proto
buďme aspoň při tom vaření k sobě lidmi.
Honza dne 29.6.2013 19:02:52 |
Do svíčkové přidávám pro chuť na konci lžíci rybízové marmelády. Jana dne 5.4.2012 22:00:18 |
Pomoc,zhořkla mi svíčková od citronu,co dělat? Pavla dne 7.1.2012 12:02:07 |
Výborný a určitě to uvařím u nás v americe přátelum a znamím Laky dne 19.9.2011 21:09:46 |
Dobrý den mohli by jste mi poradit jakou smetanu je nejlepší dát do omáčky. stoskova dne 1.8.2011 11:34:29 |
Toto je recept na hovězí na smetaně, svíčková je skutečně jen ze svíčkové a chuť masa ze svíčkové se nedá ničím nahradit. Igor dne 23.7.2011 11:04:16 |
Mohu poperosit o nějaký fígl na odblanění zajíce? Děkuji Petr. Petr dne 12.4.2011 14:50:30 |
zkusím to ze zvěřiny to budu dělat poprvé tak snad to nezkazím Jana dne 27.1.2011 19:16:22 |
Ahoj, jsem nimrod a svíčková je moje č.1 po ragů a dlších jídlech za použití zvěřiny, aby rodina nedostávala na tlíř vždy to samé tak dělám nějaké varianty. Používám k nakládání klasiku zeleninu divoké koření někdy špetku oregana pokápnu octem a nechám odležet. Jindy to samé podlévám červeným vínem stačí 2 dcl nebo černé pivo (19 Porter) taky jen 2 dcl. Černé pivo tomu dá velice zajímavou chuť. Až si uděláte klasickou svíčkovou dejte si trochu omáčky stranou a cvrkněte tam trochu červáného vína a krátce povařte . Každému to nemusí chtnat, ale je to zas něco jiného. Tak se toho nebojte a dotoho. Jirka dne 23.12.2010 08:03:07 |
Ve svíčkové našich babiček nemá co dělat karamel !!!! Bohužel jsem to zažil i u Pohlreicha. Luděk dne 7.10.2010 13:14:06 |
Moje rada ,já dávám do svíčkové vývar z tymiánu.Dle chuti. Marta dne 17.9.2010 17:57:57 |
Dobrý den pane Pavle, není pravda že by byla mražená zelenina hoaší než čerstvá v době mražáků.Když nevěříta kupované připravte si svojí.Mám v mrazáku vždy připravenou směs pod svíčkovou a nejen pod svíčkovou,ale i do polévky a podle vlastní chuti.Nikdy jsem mraženou zeleninou žádné jídlo neskazila,jinak z vaším článkem souhlasím. přeji krásný den Jana. dne 15.6.2010 Jana dne 15.6.2010 09:47:32 |
vas recept je viborny fak mundyova dne 7.4.2010 13:56:00 |
Dobrý den dámy svíčková a cokoliv z mražené či konzervované zeleniny není česká svíčková a barva podle fota nevypadá tak ,jak má vypadat, pokud budete chtít ecept ráda zašlu. Olča Olča dne 17.3.2010 09:43:16 |
Udělala jsem svíčkovou z krůtího prsa, úspěch obrovský. xxx dne 22.2.2010 16:43:08 |
Pane Pavle, naprotý souhlas s Vámí, až na malé výjimky,vyskytující se v textu v místě asi tak od horní poloviny dolů.Proč ne plátek citrónu s brusinkovým terčíkem a pravou šlehačkou, nebo lžičkou kysané smetany?I recepty se vyvíjejí a poslední úprava na talíři dodá jídlu pěkný vzhled i chuťový šmrnc. tralala dne 19.2.2010 21:13:10 |
PROBOHA! To musí být překlep - 1 lžíce tymiánu???
Ano, špetka a navíc ke konci, protože omáčka zhořkne, hlavním kořením svíčřkové na smetaně není tymián! Ten pouze dotváří jemný půodtón k celkovému souzvukui použitého koření a zeleniny. A také souhlasím, že mražená zelenina je barbarství (natož pak Halali!), a barbarství je rovněž hořčice (plnotučná, natož pak kremžská), kterou "nastavují" chuť svíčková barbaři, kteří se ještě v restauračníchg kuchyních objevují, a ještě větší prohřešek je sojová omáčka atd. Tmavší barvu (pokud ji máte v oblibě) můžete dodat pár kapkami karamelu, ale vytváří ji také pečlivě a opatrně osmahnutá zelenina! Klasická a poctivá svíčková na smetaně voní po zelenině a koření, je jemná a lahodně nakyslá po husté zakysané smetaně (nedávejte citronovou šťávu, natož pak ocet, to je další hospodský výmysl - a et dávaly naše babičky pro změknutí tuhého masa), už vůbec nedávejte žádné "žluté koření", známou to oblíbenost pana Babici z jeho receptů na Nově. A přimlouvám se pro brusinky rozhodně zvlášť na misku, žádný brusinkový terč, který je výmyslem norem veřejného stravování - plátek citronu, brusinková marmeláda a rádoby šlehačka ve spreji. Fujtajbl. Je to pohrdání mistrovstvím a láskyplnou péčí kuchaře i kuchařky, kteři si dali dal práci s vytříbenou chutí omáčky - přece byste do skvostu nerozpatlali "terč" a tím pádem totálně zničili chuť omáčky, jak ji v kuchyni s láskou připravili?! Neničte prosím skvost, který je Vám předložen na talíři. A neskvosty hoďte kuchařům na hlavu. Naučte se učit nepoctivé kuchaře vařit. Děkuji. A přeji všem dobré vaření. Pavel Martin dne 19.2.2010 11:39:37 |
Svíčková je nejlepší od babičky ale podle vašeho receptu je také skvělá ale pouze s čerstvou zeleninou a né mraženou!!!! Ondřej dne 9.11.2009 19:05:43 |
Hezké odpoledne, tak jsem chtěla vařit svíčkovou a hledala jsem jak na to. A v této diskuzi jsem narazila na recept od Mavranky ze dne 6.2.2004 a přesně tohoto návodu jsem se držela a mohu říct, že to byla úžasná svíčková. Výborný recept přesně krok za krokem jinou už dělat nebudu. Doporučuji všem vyzkoušet. Dávám 1* Ji. dne 6.11.2009 12:56:18 |
jak muužete do svíčkové dávat mraženou zeleninu .To může jenom ignorant české kuchyně .Fuj nanowyová dne 23.10.2009 12:55:25 |
Takze,
prave peciem svoju prvu svieckovu v zivote....a je to pre moju rodinu v Amerike...
mam pravu svieckovu, no na nalozenie nebol cas....dufam ze bude aj tak makka a stavnata a dobra....
len som sa vam chcela podakovat za rady a triky
tu je moja: ak vas bavi varit a nevadi vam pri tom stravit aj pol dna, svieckova je ako sita pre vas!
je to lahodka a velmi sa tesim ako si na nej vsetci pochutname
drzte mi palce
Lenkla dne 30.8.2009 03:26:44 |
Dnes jsem se taky pustil poprvé do svíčkové, ale dělal jsem ji absolutně po svým. Žádný s uvedených návodů mi nevyhovoval uplně. Zkusil jsem starou dobrou klasiku. Použil jsem zadní hovězí, které jsem osolil na másle zprudka zatáhnul. Po tom jsem na másle postupně orestoval jednotlivé druhy zeleniny cca v poměru 1:1:1, cibule jsem dal samozřejmě méně, ale tu jsem orestoval do nahnědlé barvy, protože omáčku nakonec hezky zbarví. Po jsem jestě k zelenině přihodil na plátky nakrájený (důkladně omytý) citron. Z koření jsem použil bobkový list, nové koření a pepř. Všechno jsem promíchal, přihodil maso a do tří čtvrtin podlil vodou(Vývar by mohl být lepší). V pekáči přikrytém alobalem peču v troubě na necelých 150 stupňů. Ještě nevím, jak dlouho. Už je to tam necelou hodinu. Pak vše nechám asi den dva odležet. Vyndám masíčko, citron a koření. Zahřeji, pak vše rozmixuji, přidám 30% smetanu a dle potřeby zředím ještě lehčí smetanou. Nezahuštuji. Pak vše dochutím, solí, cukrem a citronovou štávou(nechci používat citronku). Zdobím tenkým plátkem citronu, šlehačkou a brusinkami. A můj dodatek...pro lepší vzhled maso nepřelévat, ale podlévat. Dobrou chuť! Michal W dne 27.6.2009 13:49:00 |
Milá hospodyňko, jistě je to výborný recept. Já svíčkovou dělám podle maminky. Mám skoro stejný recept. Svíčková je opravdu obřad. naštval mě názor,že je mražená zelenina barbarství. Já osobně mám zahrádku kde si tak 2,5 kbelíku kořenové zeleniny vypěstuji,ale když mi začíná docházet,tak koupím mraženou z obchodu a teda já ani manžel a to má mlsný jazyk nepozná rozdíl. Stalo se mi ,že jsem nedávno koupila v obchodě sáček se směsí pod svíčkovou,ale nebylo to ono asi měli špatný poměr nebyla to svíčková,ale taky se snědla. Mája dne 12.6.2009 14:01:33 |
svíčková je obřad , třeba svíčková se zajíce , velmi záleží na tom jak je zajíc naložen -so všemi ingredienci , které tam patří , to musí být vůně , postup je jednoduchý , ale ten si zvolí každý sám , důležite odblanit , připravit nálev s kořenovou zeleninou a kořením , včetně soli , zavrhuji hořtice houby a jiné sajrajty , které nemají se svíčkovou nic cpolečného , to je jako by mě někdo říkal abych dal do guláše magi , jo tak já jdu na to mám tady jednoho ušáká , tak se mějte a bacha ať se Vám to nepřipálí ,,,, Karel dne 24.2.2009 08:08:12 |
jako nejlepší maso na přípravu svíčkové mám vyzkoušené hovězí zadní- horní šál lidově perko velmi štavnaté a měkoučké, a souhlasím s tím, že pod svíčkovou dávat mraženou zeleninu je barbarství nikiforka dne 20.1.2009 20:45:49 |
Mému synovi Danymu se sbíhají sliny na jazyku.Urcitě to zkusíme. DOROTKA dne 21.12.2008 22:13:29 |
Co komentář to jiný návod. Já svíčkovou moc nerada, tak ji občas dělám pouze kuřecích čtrtek. Zeleninu včetně cibule osmažím, až mrkev pustí šťávu- zabarví vše trochu do červena , přidám maso a osmažím ze všech stran. Podleju vodou s octem,trošku cukru, přidám koření(dávám do kulatého sítka).Peču v troubě asi 45 minut, dodělám klasicky, pasírováním nebo mixováním zeleniny, moc nezahušťuji moukou- já ji pořád cítím v omáčce,měla by zahustit zelenina, dochutím kostkou zeleninového bujonu, někdy dám i dvě. To je podle toho kolik dělám omáčky.Po přidání smetany míchám až do konce zavaření, asi 10 minut.Někdy pro změnu osmažím na kostičky nakrájený uzený špek a na talíři posypu. Je to dobrá změna a hlavně chutná. Dodá tomu správný šmak a vůni. Tento druh omáčky jsem si udělala pro sebe, abych občas změnila jídelníček. Musím přiznat, že kdo ji u nás jedl, každý si přidal. Experti na svíčkou se asi drží za hlavu, ale fantazii se ve vaření meze nekladou, tak proč ne?? marta dne 10.12.2008 01:53:53 |
saaaa dne 1.12.2008 16:31:46 |
Já nakládám maso do octa s asi 1/2 litrem vody. V této směsi povařím zeleninu a cibuli. Na maso ale musí přijít nálev studený. Maso vůbec nesolím, osolím až omáčku. Nakonec zeleninu nemixuji, ale propasíruji přes síto. Zahušťuji sladkou smatanou s mlékem a hladkou moukou. V žádném případě nepatří do svíčkové hořčice, vejce ani sojovka. Barva se získá tím, že se nechá maso vysmahnout "na tuk". Ale musí se to hlídat, aby se maso nepřipálilo. Věřte, je ňamka. preclik dne 16.11.2008 12:20:05 |
Vejce a sójovka = barbarství.Možná to není špatné, ale pak tomu říkejte jinak a ne svíčková. tralala dne 16.11.2008 10:20:10 |
Já si myslím, že svíčková je výborné jídlo a postup si zvolí každý sám podle své zkušenosti. Jen jsem si myslela,že svíčková se nedá zkazit, ale jednou jsem jedla svíčkovou, která byla jako matla patla, samá mouka s vodou. Prostě hnus. Já dělám svíčkovou z jakéhokoliv masa a vždycky je moc dobrá. Stačí vařit s láskou a vše se povede. Marťa dne 10.11.2008 09:46:49 |
Já při mixování omáčky přidávám 2 malé lžičky kremžské hořčice.Potom to už nemá chybu. fany dne 28.12.2007 |
Skvělé příspěvky. Já ještě ve smetaně rozmíchám vejce a pak naliji do omáčky. Také přidávám pár kapek sójovky kvůli barvě. dne 9.8.2007 |
Já nakonec přidávám do omáčky karamel. lenka dne 31.7.2007 |
Nikdy bych si na svíčkovou netroufla, ale s tímto návodem to i pro mě byla hračka. Manželovi chutnalo a to je hlavní. novomanželka dne 30.1.2007 |
díky za návod jak na to a za dobré rady všem! Alenka dne 23.1.2007 |
Mám vyzkoušeno, že je taky dobrá svíčková z vepřového masa (libové plecko). Je to chuťově výborné a maso je krásně měkké... Ola dne 23.1.2007 |
K nakládání kromě čerstvé nebo mražené zeleniny přidávám ještě Halali(směs,která se prodává ve sklenicích).Dobře omáčku ochutí. Jarka dne 30.12.2006 |
nemaťte českým hospodyňkám hlavu - když už budou krájet 200g mrkve a 200g celeru, jistě se rády vykašlou na "mraženou zeleninu pod svíčkovou". je to ostuda české kuchyně, používat mražené blafy, o kterých ani nevíme, jak byly zpracované a uskladněné. věřte svému instinktu a vařte z čerstvých surovin. Neochucujte omáčky ani sterilovanými nádherami typu Halali nebo Moravanka - to je totiž absolutní úpadek hají dne 30.12.2006 |
Tak dnes jsem nakládala maso podle komentáře ze 6.2.04-a zdá se,že to bude užasné a asi nej.způsob nakládání! Li dne 29.11.2006 |
Svíčková od Li
Všechny rady a připomínky zde mají něco do sebe a určitě lecos převezmu či vyzkouším.Já ji dělám takto.Na plotnu dám kastrůlek s máslem.Orestuji naložené maso ať se zatáhne.Přidám nastrouhanou kořenovou zeleninu(mrkev,celer,petržel)a nakrájenou cibulku.K tomu koření-tymian,2 bobkové listy,nové koření,jalovec,celý pepř.I toto na plotně v kastrůlku s máslem orestuji.Pak zaleji trochu vodou a bílým vínem.Přikreji a peču asi 2 hodiny.Ke konci přelévám vínem a někdy přihodím ještě trochu zeleniny,když mi zbyde.Pak maso vytáhnu,vyberu koření a zeleninu rozmichuji.Dám do hrnce.Je li třeba naředím trochu vodou.Povařím a zahustím smetanou i trochu moukou.Dochutím cukrem,solí i citronem a je to!.-)dobrou chuť Lia rosa dne 23.11.2006 |
Doplnuji:Peču pak už v troubě.Zeleninu strouhám v mixéru-je to hned a bez dřiny.Li lia rosa dne 23.11.2006 |
No já nemám žádný typ,ale tet jí budu dělat poprvé tak držte palce dne 11.2.2006 |
Tak díky za rady a já to jdu zkusit!:-) Li dne 13.1.2006 |
Pečete v troubě bez pokličky nebo s pokličkou? Já jsem zvyklá dělat svíčkovou jen na plotně a v troubě jsem to nikdy nezkoušela. Marcela dne 17.10.2005 |
Určitě s pokličkou.
Je možné na posledních několik minut pokličku odkrýt a nechat zeleninu na povrchu trochu zhnědnout, omáčka má potom výraznější chuť. vde dne 17.10.2005 |
Pridavam se k Petrovi (14.9.2003) Ja ziji v Kanade od mych 21 roku. Po 37 letech stale pecu ceske vanocni cukrovi a ruzna jidla. Nove recepty, ktere se doctu z Pani Domu a jinych ceskych, zaslanych casopisu me delaji trochu problemy s presne tim samem. Plno veci me jiz nic nerika a nebo je neznam a tak mira by byla uvitana pro nas v zahranici.
Jinak vase stranky jsou supr. Jsem rada, ze jsem na ne kapla pri hledani uplne neceho jineho.
Dekuji a hodne uspechu.
Jaroslava dne 13.10.2005 |
Já bych jen rád podotkl,že svíčková je skvělá omáčka,ale nikde na této stránce jsem nezaregistroval,že by někdo uvedl jiný druh masa než hovězí.Samozřejmě vím,že kromě myslivců a jejich známých nemá šanci sehnat zvěřinu,nebo je drahá,ale já byl jednou pozván ke kamarádovi na svíčkovou z kančí kýty a mohu odpřisáhnout,že takovou lahůdku jsem ještě nejedl.Zvěřina svíčkové sluší ať je to králik(i domácí)nebo jelen atd,atd.
Rosťa dne 15.11.2004 |
Ano,umím to jen takto. LLíba dne 9.11.2004 |
Ano, konečně "svíčková" Standa dne 23.10.2004 |
Až na tu mrazenou zeleninu! Petr dne 26.2.2004 |
dne 6.2.2004 |
Já dělám svíčkovou podle své maminky. Zadní hovězí velice řádně prošpikované dám do pekáče a zaliji nálevem. Nálev: na másle ospahnutá cibule, mrkev, celer a petržel. Zeleninou opravdu nešetřím a čím více zeleniny tím lépe. Poměr zeleniny je obvyklý 1 díl petržele, 2 mrkve a 3díly celeru. Na osmahnutou zeleninu naliji vodu, kterou podle chuti osolím, dám ocet a osladím umělým sladidlem. Přidám příslušné koření -bobkový list, hřebíček, nové koření, celý pepř, timián a trochu jalovce. Nechám povařit a ještě pokud je nálev horký, maso zaliji. Pozor: samotné maso se nesolí vůbec. V nálevu já maso nechávám na studeném místě 3-4 dny. Maso se peče v nálevu na každé straně 1. hodinu. Potom se maso vyjme a dá do samostatněho pekáče, mírně podlije vodou, přidá se oříšek másla a peče se až má maso zlatovou kůrku. Nechá se v lednici stuhnout do přístího dne a studené se krájí na plátky. Nálev, ve kterém bylo maso naložené se rozmixuje (předem se vyndá koření) a přídá se smetana. Pokud bylo v nálevu dodtatek zeleniny, není již třeba omáčku dohusťovat. Někdy přidávám na duchucení karamel.
Svíčková má opravdu vynikající chuť a maso se rozpadá. Přeji dobou chuť. Mavranka dne 6.2.2004 |
Já tedy při pečení podlívám suchým bílým vínem, nejlépe Veltlínem - cca 2-3 deci. Vznikne skutečně pikantní chuť. A jalovec samozřejmě přidávám taky. Bára dne 7.1.2004 |
Tymián mletý neznám, u nás jsem ho nikde v obchodě neviděla. Vždy používám lámaný, někdy i vlastní ze zahrádky, usušený. Česká hospodyňka dne 16.9.2003 |
Dekuji za tuto stranku s receptama,ziji jiz delsi dobu v zemich kde nikdo takova jidla nedela a tak jedina moznost je uvarit si sam, ale mam par pripominek.Bylo by dobre uvadet mnozstvi trosku profesionalneji napr.2 zakysane smetany(klasik) to nemam poneti jake je to mnozstvi a nebo 1 lzice tymianu-jakeho mleteho nebo lamaneho. Petr dne 14.9.2003 |
Fakt dobry konecne nekdo kdo pocchopil ze se svickova musi nalozit dik Honza dne 17.7.2003 |
Dělám svíčkovou ze zadního hovězího a velice se mi osvědčilo/ stejně ji dělám vždycky den dopředu, aby se rozležela/ dopečené horké maso zabalit hned do alobalu, nechat vystydnout. Mezitím dodělám omáčku a až studené maso do ní nakrájím - výborně se krájí a v alobalu ještě " dojde", takže je krásně měkké.
Dovoluji se nedoporučovat mraženou směs - podle mne to není ono, nelze změnit poměr zeleniny. Eva dne 9.5.2003 |
Recepty fajn, jen chybí možnost jejich stažení na HDD abur dne 1.3.2003 |
Podle receptu své maminky přidávám k běžnému koření ještě pár kuliček jalovce, získá to "šmrnc". Máca dne 29.11.2002 |
Muj figl na svickovou je ten, ze na sadle osmahnu na drobno cibulku do ruzova, osmahnu maso v celku az ma ruzovou kurcicku - maso vyjmu a necham stranou. Pak pridam cerstvou korenovou zeleninu na drobne kousky :mrkev /POZOR: cim vic je mrkve, tim je omacka sladsi!/, celer a petrzel - opekam alespon 10 min. Pak pridam koreni - bobk. list, tymian, nove koreni, pepr a spetku zazvoru, osmahnu a zaliju vodou. Pridam osmahle maso a varim asi 2 hodiny. Pak maso vyndam, vyndam i bobk. list a omacku se zeleninou rozmixuji (je ostrejsi) nebo propasiruji. Pak dam znovu varit, omacku dochutim soli, citr. stavou a cukrem a zahustim 1 zakys.smetanou + 1 slehackou + 1 lzice hladke mouky (rozkvedlat). Musi se alespon 10 min. provarit, pak se prida nakrajene masicko a podava se s houskovym knedlickem a lzickou brusinkoveho kompotu. Namiky nam:-))) dne 18.11.2002 |
Hotovou omáčku nechám vychladnout a proženu ji mixerem, čímžto vznikne krém idealní konzistence. Tomas dne 7.5.2001 |
Chybími v závěru přistrouhání citronové kůry Tomas dne 5.5.2001 |
Mám dobrou zkušenost s tím, že pokud použiji hovězí maso (ne svíčkovou) nebo králíka nebo zajíce, maso a zeleninou opékám v papiňáku, zaliji a papiňák zavřu. Když je maso skoro měkké, přendám na pekáč a dám do trouby zčervenat. Další postup je stejný. jana dne 21.3.2001 |
Jde o tzv. Zeleninu pod svíčkovou a obsahuje asi 1/3 mrkve, 1/3 petržele a jednu třetinu celeru. POužití mražené zeleniny urychlí práci a někdy je to také levnější. dne 20.1.2001 |
Mila hospodynko,
jsem uplna zacatecnice, takze nevim co by mel obsahovat sacek mrazene zeleniny. Mohla by jste mi pomoci. Dekuji. V.P. dne 8.1.2001 |
Ještě lepší je do kastrolu trochu tuku osmahnout maso (vytažené z láku a osušené), po osmahnutí maso vyjmout a osmahnout v tuku část čerstvé zeleniny až do hněda (světle) před koncem osmahnutí přidat lžičku cukru (krystal) a nechat karamelizovat. Pak postupovat celkem stejně. Ivana dne 18.12.2000 |